Cuma, Kasım 02, 2007

Gazetede haber olmak bu kadar önemli mi?

Bir internet projesi başladığınızda en önemli tehlike "diğerleri" olur. Diğer internet şirketlerinin başarılarından çevrenizde konuşulmaya başlandığında yaptığınızın doğru olup olmadığını sorgularsınız. Hatta başarılı olarak sunulan iş modellerini incelemeye asıl işinizin yanı sıra böyle bir proje yapıp yapmamayı düşünürsünüz. İşte tehlike çanları bu anlarda çalar.

İş modelinize başlangıçta inanmıyorsanız kafanızda en küçük bir soru işareti varsa işte zaten başlangıç noktasında hatalı başlamışsınızdır. Bir planınız yoksa pazarı analiz etmediyseniz, gelişen süre içinde diğerleri sizin gözünüze hep "kaz" gibi gözükecektir. Yeni bir işe başlamanın hep alternatif maliyetleri olacatır, bunu başta hesaplamak şarttır.

Eğer iş modelinize inanıyorsanız işin yarısında başkaları, diğer bir modeli başarılı olarak değerlendiriyor diye projenizden vazgeçmeyin. Gazeteleri boş verin. Gazeteler bir gerçek oluştuktan çok sonra haber yaparlar. Siz gerçeği oluşturuyorsunuz etkileri daha sonra gözükecektir.

Örneğin facebook Amerika'da 2-3 yıldır bilinen ve gözde bir proje idi. Türkiye'de bir ay içinde yükselen bir furya olması bir anda tüm gazeteleri bu konuda onlarca haber üretmesine sebep oldu. Türkiye'de bulunan çok başarılı siteler ilgi çekmezken "facebook" ilginin kaynağı oluverdi.

Bazen gazetelerde okuduğunuz internet şirketleri asılında PR ajanslarını kullanarak haber olmuşlardır. Nasıl oluyorda bu siteler başarılı oluyor diye düşünmeyin. Eğer temelleri sağlam değilse ne kadar haber olursa olsunlar başarılı olma olasılıkları düşüktür. Siz kendi işinize odaklanın ve adım adım büyümeye devam edin. Bırakın sizi kimse haber yapmasın.

Hiç yorum yok: