Salı, Ağustos 23, 2005

Kümesteki Kartal Neden Uçamaz



Nevzat, Amerika'daki yüksek lisans eğitimini yarıda bırakıp Türkiye'ye döndüğünde, kendisine gelecek vaadeden bankadaki işinden ayrılan Melih'le birlikte risk dolu bu projeye atıldı. Cem de diğer işlerini bırakıp teklif edilen ortaklığı kabul etti. Kendilerini bekleyen zor günleri hiç bilmiyorlardı. Ufak bir adımla yemeksepeti.com'un uzun yolculuğuna başladılar.

Burak ve Serkan, üniversite hayatları boyunca aldıkları eğitimi düşünmeyip mimarlık yapmaktan vazgeçtiler. Kurulu düzenlerini bozdular. Evden çalıştılar. Sıkıntı çektiler. Birlikte gittigidiyor.com adındaki hayallerinin peşine düştüler.

Halil, internette kolay hatırlanmak ve ilerde marka olabilmek amacıyla bebek.com ismini satın aldı. Alan adlarını alabilmek için evini sattı. Bu sırada ekonomik krizle mücadele etti. Küçük şirketini kurduğunda elinde maddi hiçbir şey kalmamıştı. Çevresindeki herkes ona farklı gözle bakmaya başlamıştı. Bir çok kimse hayallerine ve yapacaklarına inanmıyordu.

Onları bu yoldan çevirmeye çalıştılar, şevklerini kırdılar. Fikirlerini anlattıklarında çok bükük dukaklar gördüler. Aynı denizde yolculuk yapıyorlardı. Birbirlerini tanımıyorlardı ama hepsinin ortak özellikleri vardı. Aşıktılar, odaklanmışlardı, büyük dalgaları aşmayı, fırtınalarla savaşmayı ve en sonunda hayallerine ulaşacakları limanı düşündükleri için bu denizde yolculuğa başlamışlardı.

Yazarın notu: Türkiye girişimciler ülkesi. İnternet üzerinde bir çok genç kendi şirketlerini kurdu. Henüz hiç bir dergi kapağında çıkamış olabilirler ama ekonomiye katma değer kazandırmaya istihdam yaratmaya devam ediyorlar. Bu şirketler küçük bir hayal ile başladı. Uzun süredir Türkiye'de yakından takip ettiğim bu heyecanlı serüvenleri bir araya getirdim. Gelecek hafta kitapçılardan satın alabilirsiniz. İdeefixe'den ön sipariş vermek için tıklayabilirsiniz

2 yorum:

salaksavar dedi ki...

burak abi kitabını okudum, bişey söylicem kızma ama türkçenizde belirli bir körelme var, yabancı diliniz türkçe olmaya başlamış gibi sanki, biraz daha türkçe pratik biraz daha emek siz bu işin üstesinden geleceksiniz, güvenimiz tamdır, devamını da bekleriz efendim, blogunuz güncellenmiyor epeydir?

EksperTicaret dedi ki...

Sitenizi biraz tesadüfen buldum ve inceledim. Çok ciddi, faydalı ve herkese yol gösterebilecek konulara yer vermeniz konusunda sizi tebrik ederim.

Bizler de farklı sektörlerde çalışan kişiler olarak, internetin gücünü küçük üreticilerin kullanımına sunmak üzere www.eksperticaret.com sayfasının yayınına başladık.

Bu web sayfasıyla birincil amacımız şudur; Üretim yaptığı alanda pazardan aldığı pay, konuşulamayacak derecede küçük olan (yok denilebilir), küçük üreticilerin ürün tanıtımlarını ve pazarlamasını yaparak, ekonomiye katkı sağlamak.

Hangi küçük üreticiler hedefimizdir? Gerçekten kaliteli ürün üretebilecek yeteneğe sahip ancak sıcak satış yapabilecek satış ekibi olmayan, pazarlamanın etkisi ve gerekliliği konusunda hareket edemeyen, web sitesi olmayan veya web sitesini etkin kullanamayan, yıllık ciroları ancak kendi geçimlerini sağlayabilen küçük üreticiler ana hedefimizdir.

Ekonomiye katkımız ne olur? Yukarıdaki özellikleri taşıyan bir küçük üreticinin daha fazla satmasına katkıda bulunmanın ekonomiye etkileri herkesce anlaşılabilir bir konudur. Daha ilerki adımlarda, bu üreticilerin ürünlerini yurt dışında da pazarlamak bu ekonomik etkiyi daha da arttıracak bir unsurdur.

Web sitemiz nasıl çalışıyor? Web sitemiz şu anda, ön gördüğümüz ihtiyaç duyulabilecek kategorileri içermektedir. Ahşap ürünler, büro mobilyaları, plastik, takı, züccaciye, hobi ürünleri, kadın bakım ürünleri, makina ve ekipman, bilgisayar ve yazılım, hediyelik eşya, ev tekstili, tekstil ve giyim, elektrik ve elektronik, vs. Burada üreticilerin ürün resimleri, kısa açıklamaları ve üretici firma kodları (üretici bilgileri verilmeden) yayınlanıyor. Bu bilgilerin yayınlanması tamamen ücretsiz. Zaman içince yer alacak kategoriler ihtiyaca göre eklenecek.

Bu andan sonraki adım ise belli ürünlerin yeterli sayıya ulaşmasından sonra, bu ürünlerin diğer farklı ürünlerin arasında kaybolmasını engellemek amacıyla alt domain içinde aynı kategorideki ürünlerin içinde sergilenmesidir. Bu amaçla, ücretli olarak yararlanılabilecek, bir reklam sayfası da hazırladık.

Daha çok yeni bir site olduğu için bazı zorluklarla karşılaşıyoruz. Örneğin, arama motorlarında yer almak bir hayli zor bir konu. Bize başvuran firmalarda genelde halihazırda web sitesine sahip firmalar. Bizim ana hedefimiz web sitesi olmayan yukarıda bahsettiğimiz özelliklere sahip küçük firmalar. Diğer bir zorluk ise, sunduğumuz hizmetlerin, sanırım sadece firmanın adı, adresi, adresi, mail adresi gibi bilgilerini yayınlamak olduğunun zannedilmesi. Sadece bu bilgilerin yayınlanması başvuruyu yapan firmaya katkısının olacağına inanmıyoruz. Çünkü, sadece firma bilgilerinin yayınlanması üretici için pek bir anlam ifade etmeyecektir, zira bu bilgilere ulaşabileceğiniz bir çok bilgi kaynağı mevcut.

Amacımız tanıtım ve pazarlamasına soyunduğumuz ürünün siparişinden başlayıp, alıcı firmaya teslimatına kadar olan tüm süreci üstlenmek.

Umarız, bizler küçük üreticinin gelişmesine büyük katkılarda bulunabiliriz. Bu bize büyük bir mutluk verecektir.