Salı, Mayıs 03, 2005

Yapay zeka

Ford ilk otomobili yaptığında tek renk olarak siyah üretirken zamanla yeni üretim hattı teknolojileri farklı renkte üretimlere imkan vermiştir. 1900’lerin ikinci yarısında modüler üretim teknikleri kullanılarak hızlı olarak pazar şartlarına ve tüketicilerin değişen ihtiyaçlarına cevap verilmeye başlanmıştır. 1990’ların ikinci yarısından itibaren ticarileşen internet teknolojileri bir çok hizmetin kişisel olarak verilmesine imkan vermiştir. Müşterilerin pazarlamadaki bölümlere ayrılması, demografik özelliklerine uygun pazarlama kapmanyalarının yapılması ve buna bağlı yönetim usülleri hızla yerini kişilere özel hizmet, ürün ve pazarlama kampanyalarına bırakmaktadır. Internet üzerinde başlayan kişisel yığın üretim önümüzdeki onyıllarda fiziksel üretimi de etkileyecektir. Artık gazeteler kişilere özel olarak dijital kağıtlara indirilebilecek, her müşteriye özel haberlerin yanı sıra özel yorumlar ve başlıklar atılabilecektir. Yapay zeka teknolojileri kişisel hizmetleri daha da etkileyebilecektir.

Hiç yorum yok: