Salı, Mayıs 10, 2005

Piyasa ilişkisine göre sınıflandırma

Şimdi elektronik ticaret sitelerine baktığımızda hangi gruba girdiğini kendimiz anlayabiliriz. Aklımızdaki fikrin nereye daha yakın olduğunu düşünebiliriz. İş modellerini diğer bir şekilde sınıflardırmak istersek. Piyasa ilişkisine göre elektronik ticaret çeşitlerini 3 ana başlıkta toplayabiliriz.


Piyasa ilişkisine göre sınıflandırma
1. Şirketlerden – tüketicilere (Business-to-Consumer (B2C))
2. Şirketlerden – şirketlere (Business-to-Business (B2B))
3. Tüketicilerden – tüketicilere (Consumer-to-Consumer (C2C))


B2C’ye örnek vermek istersek Amazon.com, hepsiburada.com, estore.com.tr uygun internet şirketleri olabilirler. Bu arada amazon.com artık sadece B2C konusunda değil diğer gruplarda da hizmet vermekte. B2B sınıfında ise alibaba.com, turkticaret.net, chemorbis gibi internet siteleri örnek teşkil edebilirler. C2C yani müşterilerin birbirleri ile yapmış oldukları ticaret uygulamaları açık arttırma siteleri, ilan siteleri olarak karşımıza çıkabilir. B2C sınıfında tüm dünyadaki ticaretin hacmi 2005 yılı sonunda 250 milyar USD’a ulaşması beklenmektedir. Bu rakam B2B’de 5.4 trilyon USD tahmin edilmektedir.

Hiç yorum yok: