Cuma, Mayıs 13, 2005

Neler uygun, ne kadar uygun?



Internet üzerinde bir elektronik mağaza açmayı düşünüyorsunuz peki hangi sektörde çalışacaksınız?

Satmayı düşündüğünüz ürünler internete uygun mu?


Yukardaki grafik size bunu özetleyecektir. X eksende lojistik ihtiyacı düşükten yükseğe göre, Y ekseninde de tavsiye ihtiyacı sıralanmıştır. Örnek olarak “yiyecek” satmayı düşündüğünüzü varsayalım. Yiyeceklerin hızlı bozulması ve çok kısa sürede taşınması zorunluluğu sebebiyle lojistik ihtiyacı nisbi olarak yüksektir. Bunun yanı sıra herhangi bir şey yemek için arkadaşlarınıza veya tanıdıklarınıza danışma ihtiyacınız daha düşüktür. Buzdolabı satın alırken danıştığınız kadar yemek yerken danışmazsınız.. Y ekseni de gösterilen ürünlerin birbirleri arasındaki danışma ihtiyacını ortaya koyar.



Bu grafik bize elektronik ticarete uygunuluğu gösterir. Ancak unutulmamalıdır ki buradaki tüm ürünler internet üzerinden satılabilir. Kahverengi ve beyaz eşya üreticilerinin kurmuş oldukları dağırım ağları olduğu için bu dükkanları bir lojistik merkezi gibi kullanmaları mümkündür. Yeni bir televizyon satın aldığınızda bu ürünün depodan kapınıza kadar getirilmesi hem daha uzun süre hem de daha fazla maliyet gerektireceğinden bu verimli bir model olmayabilir. Bunu yerine en yakın bayi size yönlendirilebilir bu şekilde daha kısa bir sürede teslimat gerçeleşirken üretici firma bayi ağına karşı bir satış gerçekleştirmemiş olacaktır.


Bugün birçok ürünün internet üzerinden satılmasının bugün mümkün olduğunu biliyoruz ancak internetin ilk günlerinde girişimciler en kolay üründen başlamak ve bu faaliyetleri yaymak zorunda olduklarını biliyorlardı. İşte kitap’ın ardından da müzik CD’lerinin seçilmesinin arkasında yatan sebeplerden bir tanesi de bu grafiktir. Şimdi bundan sonra sizin yapacağanız ne satacağınıza karar vermek ve elektronik ticarete uygunluğa karar vermeniz.

Hiç yorum yok: