Salı, Mayıs 17, 2005

Müşteri elde etmek için ne yapmak lazım?


Müşteri elde etmek için hangi aşamalar var ve bir reklam verdiğinizde size kaç kişi dönecek diye düşündünüz mü?

1.Pazarlama iletişimi
2.Arama motoru kullanma
3.Reklam gösterimi, doğrudan eposta pazarlama
4.Web sayfasına gelme
5.İlgili sayfayı görüntüleme, çekicilik, sayfa tasarımı
6.Müşteriyi kazanma,
7.Gelecekte müşteriyi bağlılı müşteriye çevirme

Tüm bu adımları geçen ziyaretçiler müşteri belki sadık müşteri olabilirler ancak bunun her şirket için belli bir maliyeti vardır. 100.000 reklam gösterimi yapıldığında ortalama 1.000 tıklama veya tekil ziyaretçi sitenizi ziyaret eder, (bu %1 lik bir tıklama oranıdır) bu ziyaretçilerin ortalama olarak % 5 ‘i alışveriş yapar, 50 kişi satın alır, ve 50 kişinin % 25’i sadık müşteri olabilir ki bu da 12 kişiyi müşteri yaptığınız anlamına gelir. Tüm bu oranlar ortalamalardır. Bir şirketin pazarlama iletişimi veya sunduğu katma değeri bu oranları değiştirebilir ancak aşamalar aynıdır. Tüm bu istatistiksel veriler ışında ikinci noktadaki ana fikri unutmamamız gerekiyor. Üye olan her ziyaretçi sizin müşteriniz olduğu anlamına gelmez, bu daha zor bir süreçtir.


İlk elektronik kitapçı sorusunun cevabı
a) clbooks.com - Computer Literacy Books 25.Ağustos.1991
b) books.com - Books Stacks Unlimited 9.Ekim.1992
c) wordsworth.com - Wordsworth 23.Aralık.1992
d) amazon.com – Cadabra Inc. kuruluş Temmuz.1994 – faaliyet 1995

Hiç yorum yok: