İş Modelleri

Daha önce bahsettiğimiz kahve altındaki peçeteye çizdiğiniz modelleri hatırlıyorsunuz değil mi? Her fikir basit bir grafik olarak çizilirse bütün sorun noktalar görülebilceği gibi gelir modelinizi de kolaylıkla ortaya koyabilirsiniz. Şimdi bu modelleri 5 ana kısıma ayıralım


1. Pazar yerleri
2. Bir araya getirenler
3. Değer zincileri
4. Birleşmeler, ittifaklar
5. Dağıtıcı ağlar


Alıcılar ile satıcıları bir platform’da buluşturan modelleri bu başlık altında incelemek mümkündür. Akla gelecek en kolay örnekler gittigidiyor.com, ebay.com olacaktır. “Google.com/answers” modeli’de bu pazaryeri’ne örnek olabilecektir. (Google cevaplama servisi isteyenlerin soru sorduğu ve internetteki uzmanların bu sorulara belli bir ücret karşılığında para verdiği bir sistem)

Bir araya getirenler üreticilerden aldıkları hizmetleri veya ürünleri sitelerinde birleştirerek müşterilerine dunarlar. Dikkat edilecek olursa pazar yeri platforumundan farklı olarak şirketler satıcılar ile alıcıların arasına girmektedirler. Örnekler, hepsiburada.com, amazon.com olabilir. Hepsiburada tüm tedarikçilerinden aldığı, stokladığı, almadığı veya stoklamadığı ürünleri sitesinde müşterilerine sunar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şimdi başlayın.

Hepsiburada.com nasıl kuruldu?

Youtube, Google ve Flickr'a yasak gelecek mi?