Çarşamba, Ocak 26, 2005

Arama motorlarında son durum

Arama motoru sektöründe son gelişmeler neler? Google’ın pazarı son 4-5 sene içinde alt üst etmesiyle beraber arama motorları arasındaki rekabet kızıştı. 2004 yılının geneline bakacak olursak Google’ın hala lider olduğunu MSN ve Yahoo’nun ise Pazar payı kazandıklarını görmek mümkün.

Keynote System’in yapmış olduğu araştırma Amerika’da yapılmış olmasına rağmen internetteki eğilimleri göstermesi bakımından önemli. Arama yapan internet kullanıcılarının arama sonuçları tatmini bakımından Google diğer motorlardan daha üstte yer almakta. Aşağıdaki tablo internet kullanıcılarının arama teccribelerine göre sırlanmıştır. Sıralama aslında 2004 yılını da özetliyor.

2004 yılında arama motoru kullanıcı tecrübelerine göre sıralama
1.Google
2.Yahoo
3.MSN
4.Ask Jeeves
5.Lycos

2004 yılında yapılan diğer bir araştırmaya göre ise Google’da arama yapanların % 89’u pozitif bir tecrübe elde edinmişler. Aynı oran Yahoo için % 68 MSN için ise % 41 olmuş.

2004 yılında arama motoru kullananların positif fikirleri
1.Google % 89
2.Yahoo % 68
3.Ask Jeeves % 50
4.Lycos % 48
5.MSN % 41

Tüm bu rakamlara ek olarak MSN ve Yahoo getirdikleri yeni ürünler ile pazarda yerlerini sağlamlaştırmaya çalışıyorlar. Son anketlere göre Yahoo’ya gelenlerin % 81, MSN’e gelenlerin % 61 tekrar bu sitelere geleceklerini belirtmişler. Aynı oran Mayıs 2004’te Yahoo için % 72 ve MSN için ise % 55 seviylerinde idi. Görülen odur ki her iki site de pozitif işler yapıyorlar. Araştırmalardan çıkan diğer bir sonuç motorları kullananların 3 te 4 ü aynı siteyi sürekli kullandıklarını belirtmişlerdir. % 50’si ise eğer aradıkları sonuçları bulamadıkları taktirde başka bir arama motorunu kullanacaklarını söylemişlerdir. Internet kullanıcılarının %20 ‘si ise birkaç arama sitesini aynı anda kullandığını göstermektedir.

Özetle söylemek gerekirse 2004 yılında Google halen pazarda krallığını yaşadı, ancak MSN ve Yahoo yavaş yavaş dişlerini göstermeye başladılar.

1 yorum:

Fikirsel dedi ki...

"Araştırmalardan çıkan diğer bir sonuç motorları kullananların 3 te 4 ü aynı siteyi sürekli kullandıklarını belirtmişlerdir."