Kayıtlar

Kasım, 2004 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Arama Motorları Rekabeti

Seçme olasılıkları arttıkça araştırma yapmak zorlaşıyor. Internet üzerinde 6 milyara yakın sayfa olduğu düşünüldüğünde kullanıcıların istedikleri bilgilere zamanında ulaşmalarıda güçleşiyor. Arama motorları pazarında Google, Yahoo ve MSN ilk üçü oluşturuyorlar. Özellikle reklam ve arama motorları arasındaki bağ güçlendikçe bu Pazar daha da önemli oluyor. Aslına bakacak olursanız, içerik ile reklamın birleşmesi arama içinde gerçekleşiyor. Bu birleşme daha önce içerik ile uygun reklamlar yapamayanlara oldukça cazip geliyor. Aranan kelimeye uygun reklamların çıkması, tıklama başına ödeme yapma, arama yapanların sayısının çok yüksek bir trafik oluşturması, maliyetlerin düşmesi bu alanı ilgi çekici kılan diğer faktörler. Comscore’un son istatistiki analizlerine göre, • İnternet kullanıcılarının % 76’sı ilk 25 arama motorunda en az bir arama yapmış. • Arama yapan internet kullancıları ayda ortalama 34 arama yapıyorlar. • Google internet üzerinde yapılan arama hacminin büyük payını elinde tut