Bilgi boşluğu ve yeni iş modelleri
Dünyanın bilgisayar ağı ile çevrilmesinden önce bilginin akışında mesafe boşluğu vardı. Bir yeniliğin bulunması ve diğer bir ülke ile paylaşılması mesafenin uzaklığına göre zaman alıyordu. Almanya'da yaşanan bir pazarlama modeli veya yeni bir ürünün Türkiye'ye gelmesi orada yaşayan Türkler vasıtasıyla oluyordu. Amerika'daki bir yenilik ise daha uzun sürede ülkede yaygınlaşıyordu. Bu mesafe boşluğu bir çok girişimci için arbitraj imkanı doğruyordu. Diğer ülkelerde olan fakat kendi ülkesinde olmayan yeni ürünleri çok daha karlı pazarlama imkanı veriyordu. Buna kısace "mesafe boşluğu" diyebiliriz. İnternetin yaygınlaşması, lojistik sektörünün gelişmesi "mesafe boşluğunu" oldukça azaltmıştır. Diğer ülkede çıkan yeni bir ürünü aynı gün satın almak mümkün hale gelmiştir. Hala %100 başarılı olmasada 20 yıl önceki duruma kıyasla bu boşluk kapanmıştır. İnsanoğlunun binlerce yıllık bilgi birikimi son 10 yılda İnternet ağına aktarıldığında önümüzde mesafe boşluğun