Kayıtlar

Ekim, 2007 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Bilgi boşluğu ve yeni iş modelleri

Dünyanın bilgisayar ağı ile çevrilmesinden önce bilginin akışında mesafe boşluğu vardı. Bir yeniliğin bulunması ve diğer bir ülke ile paylaşılması mesafenin uzaklığına göre zaman alıyordu. Almanya'da yaşanan bir pazarlama modeli veya yeni bir ürünün Türkiye'ye gelmesi orada yaşayan Türkler vasıtasıyla oluyordu. Amerika'daki bir yenilik ise daha uzun sürede ülkede yaygınlaşıyordu. Bu mesafe boşluğu bir çok girişimci için arbitraj imkanı doğruyordu. Diğer ülkelerde olan fakat kendi ülkesinde olmayan yeni ürünleri çok daha karlı pazarlama imkanı veriyordu. Buna kısace "mesafe boşluğu" diyebiliriz. İnternetin yaygınlaşması, lojistik sektörünün gelişmesi "mesafe boşluğunu" oldukça azaltmıştır. Diğer ülkede çıkan yeni bir ürünü aynı gün satın almak mümkün hale gelmiştir. Hala %100 başarılı olmasada 20 yıl önceki duruma kıyasla bu boşluk kapanmıştır. İnsanoğlunun binlerce yıllık bilgi birikimi son 10 yılda İnternet ağına aktarıldığında önümüzde mesafe boşluğun

Haber, porno, tatil

Resim
Türkiye'de İnternet kullanım istatistiklerine yönelik bir çok rakam açıklanmaktadır. Bunlardan en ilgi çekeni Türk insanın İnternet'te en çok ne aradığı olur. Gazeteler "seks"in çekiciliğini ve okutma üzerindeki etkisini düşünerek bu haberlerde hep Türk İnternet kullanıcısının İnternet'i sadece bu amaç için kullandığını ileri sürerek Google ne zaman bunu basın bülteni olarak yayınlasa hemen haber yaparlar. Google trends google üzerinde yapılan aramaların hacimlerini bize eğilim analizi olarak Google trends sayfasında göstermekte. Bu veriler eğer doğru kullanılırsa çok bilgi içeriyor. Türkiye'nin İnternet gelişimini ve büyüme istatistiklerini buradan takip etmek mümkün. Yıllara göre tatil ile ilgili sorgulamarın nasıl geliştiğine bakalım. Grafikteki renkler aşağıdaki kelimelerin 2004 yılından 2007 yılına kadar ne kadar büyüdüğünü gösteriyor. Bu sorgu tüm dünyada yapılmış olan aramaları gösteriyor, dolayısı ile "otel" kelimesinin diğer dillerdeki etki

Peki Web 2.0 bize hazır mı?

Web 2.0 ikinci nesil internet hizmetleri ve web tabanlı sosyal topluluklar olarak algılanmaktadır. Sosyal ağ siteleri, wiki servisleri ve folksonomy servisleri bunlara örnek olabilir. Tüm bu bahsedilenlerin ortak noktası kullanıcılar arasında işbirliği ve paylaşımın sağlanmasının amaçlanmasıdır. Web 2.0 kavrami ilk olarak Tim O'Reilly tarafından 2004 yılında ortaya konulmuştur. O'Reilly'ye göre web 2.0 bilgisayar sektöründe bir yeni iş devrimidir. Ticari başarı için internetin bir iş platformu olarak kabul edilmesi ve ilgili girişimlerin yapılmasına imkan vermesidir. Aslına bakacak olursanız ortaya konulan tüm değişkenler internetin kuruluşundan bu yana genlerinde olmasına rağmen o tarihten bu makalede söz edilen maddeleri taşıyan iş modelleri web 2.0 olarak adlandırılmaktadır. Peki biz 2004'te yazılmış olan bu makale çerçevesinde ve 1990 ların ikinci yarısından bu yana ticarileşmiş internetin kullanıcıları olarak bu iş modeline hazırmıyız? Türkiye'de internetin ge
Cebit mi dediniz? Cebit'e mi? Bir daha mı?