Kayıtlar

Nisan, 2005 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Gelecek Korkusu (ŞOK!)

Resim
Alvin Toffler’in Şok (gelecek korkusu) kitabında 1970’lerde yazdıkları bir çok insanı etkilememiştir. Kitabı bugün okursanız yazdıklarının geçen seneler içinde nasıl adım adım gerçekleştiğini görebilirsiniz. Aşağıda onun kitabında anlatıklarını özetleyeceğim ama önerim bu kitabı mutlaka okumanız. Tarım çağında insanların yaşam hızı ile endüstri devriminde yaşayanların hızları arasında göreceli olarak fark vardı. Tarım çağında insanlar çiftliklerinde yaşıyorlar, kararlarını çok uzun süreler için alıyorlar ve oturdukları yerlerden taşınmıyorlardı. Zaten bu yıllarda en hızlı araçlar atlardı. İnsanlar çoğunlukla gitmek istedikleri yerlere yürüyerek veya at arabaları ile gidiyorlardı. Hızı belirleyen unsur bu araçlardı. Bu sebeplerle dünyanın değişik yerlerinde yaşayanlar arasında temas çok sık olmuyordu. Çin’de yaşanan bir savaşın etkisi Meksika’da hissedilmiyordu veya Hindistan’da bulunan bir ilacın etkisini Avrupa çok geç hissedebiliyordu. Aynı şekilde üretim metodları ve bilgi değişim h

Evden bir iş nasıl kurulur

Şimdi bu işin teorisinden başlayarak adım adım evden bir iş nasıl kurulur sorusunun cevabını arayalım. İlkokula başlayan öğrenciler biliyorsunuz ilk yazı çalışmalarına çizgiler çizerek başlarlar. Harfleri, cümleleri yazmaya başlamadan defterlerini çizgilerle doldururlar. Bu sebeple işin teorisi önemli. Hatırlatmak da fayda var teori dediysem de burada detaylı olarak bilgisayar yazılımlarından veya donanımlardan bahsetmeyeceğim. Yeni bir iş internette nasıl kurulur onu inceleyeceğiz. Unutmamak gerekli; “bu bir ticari faaliyet”. Yazılımlar, donanımlar da bu işin parçası, sizin onları yapanlar olmanız gerekmiyor. Nasıl bir bakkal sahibinin tezgahı, buzdolabını üretmediği gibi. Doğru dolabı, rafları bulun ve müşterilerinizle ilgilenin. Zaman zaman buzdolabınız arızalanabilir veya yeni raflar koymak zorunda olabilirsiniz ama bu sizin marangoz olacağınız anlamına gelmiyor. Bunu da aklımızın bir köşesine yazdıktan sonra işin teorisine ve tarihine başlıyalım.

Ruhumuz geride kalıyor

Bir zamanlar Afrika'da kayıp bir şehri aramakta olan arkeologlar, beraberlerindeki eşya ve yükleri, hayvanların ve yerlilerin yardımı ile taşıyarak uzun bir yolculuğa çıkmışlar. Kafile zor doğa koşullarında, balta girmemiş ormanların içinde ilerleyerek, nehirleri, çağlayanları geçerek yolculuğa günlerce devam etmiş. Fakat günlerden bir gün yerlilerin bir kısmı birden durmuşlar. Taşıdıkları yükleri yere indirmişler ve hiç konuşmadan beklemeye başlamışlar. Ulaşmak istedikleri yere bir an once varmak isteyen batılı arkeologlar bu duruma bir anlam veremeyip, zaman kaybettiklerini, bir an önce yola devam etmeleri gerektiğini anlatarak, yerlilerin neden durduklarını öğrenmek istemişler. Fakat yerliler büyük bir suskunluk içinde sadece bekliyorlarmış. Bu anlaşılmaz durumu yerlilerin dilinden anlayan rehber, onlarla bir süre konuştuktan sonra şu sekilde ifade etmeye çalışmış: "Çok hızlı gidiyoruz. Ruhlarımız geride kalıyor."

Yeni kavramlar

İnternet dünyası yeni kavramlar ile tanışıyor... İşte bunlardan bir kaçı •DOOCED: Blogging yüzünden işini kaybeden kişiye deniliyor •FLOGS: Yalancı bloglar (fake blogs) Şirketler ürünleri tanıtmak için blog sayfaları açıyorlar •MICRO-NEWS: Odaklanmış alanlarda, başlıklarda haber vermek amacıyla yapılan bloglar •MOBLOGGING: Cep telefonundan, kamera vs ile blog •MSM: Main Stream Media, Basın, Medya, radyo tv vb •PAID BLOGGING: Şirketlerin ürünlerini değerlendirmek için para alarak blog yapanlar •PODCASTING: Kendi radyo showlarını web üzerinden sunmak •RSS: Really Simple Syndication, blog içeriğinin başka sitelerde gösterilmesine imkan veren teknoloji •VLOGGING: Video Blogging, kişilerin şirketlerin video günlükleri

Media Cat "Pazarlama Profesyonelleri İçin Internet Dünyasının Yeni Trendleri"

Bugün Media Cat "İlkbahar Workshop" ları kapsamında "Pazarlama Profesyonelleri İçin Internet Dünyasının Yeni Trendleri" başlıklı bir seminer vereceğim. Eğitimde 1. Şirketler için internetin kaldıraç etkisinden nasıl yararlanırız? 2. Internet üzerinde müşteri kazanmak ve rekabet ortamında sadık kılmak nasıl mümkün? 3. Dünyadan ve Türkiye'den internet istatistikleri, pazar analizi; Internetin kullanım analizi. 4. Şirketler için internette pazarlamada gelişen yeni dünya trendleri.. 5. E-ticaret I ve E-ticaret II; şirketleri bekleyen sürprizler neler? 6. Dünya ve Türkiye'den iz bırakan vaka analizleri.. Anlatacağım. Türkiye'deki başarılı vaka analizlerinde yemeksepeti.com'dan Nevzat, gittigidiyor'dan Burak ve Serkan, Bebek.com'dan Halil katılacak ve elektronik ticaret gerçeklerini anlatacaklar.

İki gencin başarı hikayesi

Resim
Google.com ismi Milton Sirrota tarafından bulunan, Kasnel ve James Newman’ın yayınlamış oldukları “Matematik ve Hayal Gücü” adlı kitapla ünlenen googol kelimesinin üzerinde oynanmasıyla bulunmuştur. Google bugün için her ne kadar vazgeçemeceğimiz siteler arasında yer alıyorsa da geçmişi 1995’lere kadar dayanmaktadır. İki üniversite öğrencisi Larry Page ve Sergey Brin ilk olarak üniversiteyi tanıtma turlarında birbirleri ile tanışıyorlar. Anlatıklarına göre her iki karakter birbirleri ile hiç anlaşamıyor ve sürekli münakaşa ediyorlar. Stanford üniverstesi bilgisayar bölümü öğrencileri ve Google.com’un kurucuları olan iki girişimcinin birbirleri ile farklı fikirlere sahip olmaları belki de ortaya bugün kullandığımız gelişmiş arama motorunun ortaya çıkmasını sağıyor. 1996 yılı Ocak ayında Larry ve Sergey “BackRub” adlı arama motoru için birlikte çalışmaya başlıyorlar. “BackRub” adı arama motorunun sitelerden geriye dönük bağlatıları analiz etmesi fikri üzerine kuruluyor. Her iki genç öğ
Resim
Evden Çalışma Yöntemleri - 101 Internet Şirketleri Neden Başarısız Oluyorlar - 3 Geçen hafta başarısızlık sebeplerinden insan faktöründe kalmıştık. İnsanın değiştirilmesinin zor olduğunu, yeni modelleri birden kabul etmelerinin zaman alacağını, özellikle yöneticilerin bu yeni model ve düşünme yapısına alışmalarının zor olduğundan bahsetmiştik. Bu gerçeğin bir çok şirket tarafından gözardı edilmesi başarısızlık sebeplerinden biri oldu. Bahsettiğimiz bu faktör ile yakından bağlantılı olan yerleşik çıkarların göz ardı edilmesi dördüncü sebep olarak karşımıza çıkıyor. 4.Yerleşik çıkarları gözardı etme Bir önceki nokta ile yakın bağlantılı olan yerleşik çıkarlar gözardı edilen diğer bir değişken olarak başarısızlıkların ardında yatan dördüncü sebep olarak karşımıza çıkıyor. Şimdi bir şirketin gelir modelinde ne tür ilişkileri olduğuna kısaca bir bakalım. Bir şirket bir grup ilişkiler ile çevrilmiştir, 1.Bireysel müşteriler 2.Aracılar ve satıcılar 3.Ortaklar, işbirliği yapanlar 4.Çalışanlar
Resim
Evden Çalışma Yöntemleri - 101 Internet Şirketleri Neden Başarısız Oluyorlar - 2 Geçen hafta internet şirketlerinin başarısızlıklarının ardındaki ilk iki sebebi incelemeye başlamış ve tüketicinin satın alma sürecinin adımlarını en son olarak incelemiştik. Bu hafta kaldığımız yerden devam ediyorum. Bir müşterinin internet üzerinde satın alma davranışına giden adımlarını başlıca 5 ana kısıma ayırabiliriz; 1.Farkındalık, ihtiyaç tanınma 2.Arama 3.Seçeneklerin değerlendirilmesi 4.Satın alma 5.Satın alma sonrasındaki davranış, bağlılık Tüm bu adımları geçen firmalar kendilerine bağlı müşteriler elde edebilirler. Yukardaki adımlar gerekli ancak bir müşteriyi elde tutmak için yeterli değildir. Bu adımları tek tek geçen potansiyel bir üye müşteri olma yolunda bir adaydır. Şirketler yeni bir müşteri elde etmek için neler yapmalıdırlar ve bir ziyaretçinin müşteriye çevrilme süreci nedir? 1.Pazarlama iletişimi 2.Arama motoru kullanma 3.Reklam gösterimi, doğrudan eposta pazarlama 4.Web sayfasına g
Resim
Evden Çalışma Yöntemleri - 101 Internet Şirketleri Neden Başarısız Oluyorlar - 1 Bir önceki yazıda kaldığımız yerden devam ediyoruz. Aslında gelceeğimiz nokta evden çalışma yöntemleri, ancak oraya ulaşmadan önce girişimcilerin neden başarız olduklarını ve 2000 yılından önceki internet girişimcilerinin neden başarısız olduklarının nedenlerini inceliyorduk. 2001 yılında Amerika’da 500 den fazla internet şirketi kapanmak zorunda kaldı. Peki bu kapanmaların ardında yatan temel sorunlar nelerdi? Bu başarısılığın arkasında yatan sebepleri incelemek istersek ana 5 sebep görmemiz mümkün; 1.Pazar payı satın alma değer yarat. Bir çok internet şirketi iş modellerinin başarılı olması için pazara ilk giren olmak ve girdikleri sektörde tüm tüketicileri bir anda kendilerine çekmek istediler. Bu amaca ulaşmak için çok yoğun reklam kampanyaları düzenlediler. Çok pahalı televizyon reklamları yaptılar. Yeni bir müşteri kazanma maliyetlerini oldukça yükselttiler. Bu yatırımcılarda yeni beklentilerin oluş