Kayıtlar

Şubat, 2001 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Email göndermenin maliyetleri

Direkt pazarlamada kullanılan metodlardan bir olan hedef kitlenize mektup göndermenin maliyeti açıkça bellidir. Posta, zarf, baskı, broşür hazırlama bedellerini alt alta topladığınızda size tüm toplam oraya çıkar. Size dönüş oranları da yaklaşık olarak bellidir. %1 ile % 15 arasında bir yerde olacaktır. O zaman kişi başına pazarlama harcamanız bu operasyonda yaklaşık bellidir. Her hafta 2-3 posta göndermek ve müşterileriniz ile ilişki kurmak epey zordur. Hem fiziksel olarak hem de finansal olarak güçlükler yaratır. Sürekli sizden gelen zarflar okunmadan çöp kutusuna atılır, yani başka bir değişle harcamalarınız küçük bir hareketle yırtılır. Bunlar internet çıkmadan önce düşüneceğimiz problemlerdi diyeceksiniz, oysa bugün email göndermenin maliyeti neredeyse sıfır diyebilirsiniz. İstediğiniz kadar email gönderebilirsiniz diye düşünüyorsanız büyük bir hata ediyor olabilirsiniz. Direkt pazarlama usullerinde “spam” (izinsiz gönderim) ’e o kadar dikkat edilmezdi. Yani izin vermediğiniz bir